Mapping the atlas of uncertain territories

The human species leaves their footprint on the ground. Those footprints gradually accumulate into traces of civilization. By looking at the planet from above, we realize that there is a new layer among the geographic landscape. By iterating urban geometrical patterns over and over again, humans have caused significant abstraction of the natural habitat as a reflection of their own behavior.

In this installation, we mediate between the conversation of the actual visible landscape and the mindscape of perspective and interpretation. The language of this conversation is the raw data which represents the human capability of measuring the world through abstraction. Using this as a source, we create endless generative and evolving geometry by triangulating the fading data points. In contrast to the macro aspect of the visual, the sound brings back the invisibility of human into a more intimate way by using field recordings. The audio-visual composition aims towards catalyzing the user's perception of time, speed and scale. The installation is using two projectors and multi-channel sound.

"La especie humana deja su huella en el suelo. Esas huellas se acumulan gradualmente en los rastros de la civilización. Al observar el planeta desde arriba, nos damos cuenta de que hay una nueva capa entre el paisaje geográfico. Iterando patrones geométricos urbanos una y otra vez , los humanos han causado la abstracción significativa del hábitat natural como un reflejo de su propio comportamiento.

Esta instalación media entre la conversación del paisaje visible real y el paisaje mental de la perspectiva e interpretación. El lenguaje de esta conversación son los datos en bruto que representa la capacidad humana de medir el mundo a través de la abstracción. Usando esto como una fuente, creamos geometrías generativas que evolucionan constantemente mediante la triangulación de los puntos de datos. 
 
En contraste con el aspecto macro de lo visual , el sonido trae la invisibilidad del ser humano en una forma más íntima, utilizando grabaciones de campo. La composición audiovisual apunta hacia catalizar la percepción del usuario de tiempo, velocidad y escala. La instalación utiliza dos proyectores y sonido multicanal."